Nasz Dzień
Przedszkole czynne jest codziennie od poniedziałku do piątku w godzinach 600-1630.
W tym czasie prowadzone są zajęcia w każdej grupie wiekowej z uwzględnieniem podstawy programowej w zakresie wychowania przedszkolnego.
Rozkład dnia dla grupy 3,4-latków
6.00 – 8.20 | Schodzenie się dzieci. Zabawy spontaniczne w sali dostosowane do indywidualnych potrzeb i zainteresowań dzieci z wykorzystaniem ulubionych zabawek. Praca z grupką i indywidualna, praca z dziećmi objętymi pomocą psychologiczno-pedagogiczną. Zabawa ruchowa. |
8.20 – 8.30 | Czynności higieniczno – porządkowe. |
8.30 – 9.00 | Śniadanie. |
9.00 – 9.20 | Zajęcie dydaktyczne. |
9.20 – 11.20 | Zabawy w ogrodzie przedszkolnym. Spacery z całą grupą, gry i zabawy ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe. |
11.20 – 11.30 | Czynności higieniczno – porządkowe. |
11.30 – 12.00 | Obiad. |
12.00 – 13.30 |
Zabawy wyciszające, ćwiczenia rozluźniające z wykorzystaniem różnych technik relaksacji, słuchanie bajek, baśni, wierszy i opowiadań, zabawy dowolne, tematyczne, konstrukcyjne, dydaktyczne, badawcze w sali lub na świeżym powietrzu. Praca z grupką lub indywidualnie, praca z dziećmi objętymi pomocą psychologiczno-pedagogiczną. Tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zainteresowania dzieci. |
13.30 – 13.40 | Czynności higieniczno – porządkowe. |
13.40 – 14.00 | Podwieczorek. |
14.00 – 16.30 | Zabawy spontaniczne, konstrukcyjne, badawcze, ruchowe, tematyczne w sali przedszkolnej. Praca indywidualna lub w małych grupkach. Zabawy na powietrzu. Rozchodzenie się dzieci. Rozmowy z rodzicami. |
Rozkład dnia dla grupy 5,6-latków
6.00 – 8.20 | Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne zgodne z zainteresowaniami dzieci. Praca indywidualna lub w małych grupkach, praca z dziećmi objętymi pomocą psychologiczno-pedagogiczną. Zestaw ćwiczeń porannych. |
8.20 – 8.30 | Czynności higieniczno – porządkowe. |
8.30 – 9.00 | Śniadanie – wyrabianie u dzieci świadomości potrzeby dostarczania organizmowi niezbędnych składników dla zdrowia. |
9.00 – 10.00 | Zajęcia dydaktyczne dla całej grupy realizowane wg wybranego programu wychowania przedszkolnego (umysłowa, plastyczna, ruchowa, muzyczna, matematyczna). |
10.00 – 11.20 | Zabawy w ogrodzie przedszkolnym. Spacery, obserwacje przyrodnicze, gry i zabawy ruchowe na świeżym powietrzu lub w sali. |
11.20 – 11.30 | Czynności higieniczno – porządkowe. |
11.30 – 12.00 | Obiad – wyrabianie u dzieci kultury jedzenia. |
12.00 – 13.30 |
Zabawy wyciszające, ćwiczenia rozluźniające z wykorzystaniem różnych technik relaksacji, słuchanie bajek, baśni, wierszy i opowiadań, zabawy dowolne, tematyczne, konstrukcyjne, dydaktyczne, badawcze w sali lub na świeżym powietrzu. Praca z grupką lub indywidualnie, praca z dziećmi objętymi pomocą psychologiczno-pedagogiczną. Tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci. |
13.30 -13.40 | Czynności higieniczno – porządkowe. |
13.40 – 14.00 | Podwieczorek. |
14.00 – 16.30 | Zabawy służące realizacji pomysłów dzieci w sali, praca indywidualna lub w małych grupkach. Zabawy na powietrzu. Rozchodzenie się dzieci. Rozmowy z rodzicami. |